DCGR vidensdatabase
< Alle emner
Print

Brugeroprettelse – Mailboks


• Åbn Active Directory og naviger til kundens OU.
– All Company Users -> All TS Users -> Kundenavn
Eller All Company Users -> Hosted Exchange -> Kundenavn
– Nogle kunder har en mailboks OU, hvis der er en så opret brugeren der.
• Kopier en allerede eksisterende bruger ved at udfylde følgende felter:
– Firstname – kunden oplyser dette
– Initials – lad denne være blank
– Lastname – kunden oplyser dette
– Full name – udfyldes automatisk
– User logon name – mailadressen på brugeren
– User logon name (pre-Windows 2000) – består af en forkortelse af kundenavn og for bogstaverne i mailen.
– fx Haderselv el-teknik = het.
– Opret adgangskode – skriv den ned, den sendes til kunden bagefter.
• Log ind på Exchange adminstration (https://maillogon.dk/ecp/).
• Naviger til postkasser under Modtagere
• Tilføj en brugerpostkasse ved at trykke på ’+’ ikonet på siden
• Under eksisterende bruger trykker man på ’gennemse’
– Find brugeren og tryk på Ok
• Tryk på ’flere indstillinger’
• Postkassedatabase – skal man vælge den som kundens andre brugere er lagt på.
– Tjek en anden mail adresse ved kunden for at finde ud af hvilken database de bruger.
• Politik for adressekartotek – vælg den der passer til kunden.
• Tryk Gem
• Nu er brugeren oprettet i Exchange og har en mailboks, nu skal man rette mailadressen.
• Find brugeren og dobbeltklik på den.
• Under ’mailadresse’ fjerner man flugebennet i ’Opdater automatisk e-mailadresser baseret på e-mailadressepolitikken for denne modtager.
• Dobbelt klik på mailadressen der allerede er oprettet og ret den til den ønskede mail.
• Tryk OK
• Tryk Gem
• Nu er alt på plads – test brugeren af ved at logge på med den på maillogon.dk/owa/

Indholdsfortegnelse
Go to Top